8 Aralık 2009 Salı

Tüketim Mallarında Dağıtım Kanalları

Tüketim Mallarında Dağıtım Kanalları;
1. Kanal >> Üretici-Tüketici:

    Malların üreticiden tüketiciye doğru hareketlerini kapsamaktadır. Ürünleri nihai tüketicilere kendi üretim noktalarından satan üreticilerdir. Dolaysız dağıtım kanallarını kullanırlar. Kitaplar, kartlar, cdler gibi ürünlerin postalama yolu ile dağıtımı, büyük ölçüde bu yöntemle yapılır. Yine tencere, kozmetik ürünlerinde olduğu gibi kapıdan kapıya satış yöntemi ile doğrudan tüketiciye ulaşılır. Bazı hazırgiyim ve kumaş imalatçılarının fabrikadan hala satış mağazalarıda doğrudan dağıtıma örnek olarak verilebilir.
2. Kanal >> Üretici-Perakendeci-Tüketici:
Büyük perakendeciler tercih edilirler. Tarım ürünlerinin pazarlanmasında
da bu kural kullanılır. İmal edilmiş tüketim mallarıda özellikle büyük perakendeci mağazalar aracılığıyla pazarlanır






3. Kanal >> Üretici-Toptancı-Perakendeci-Tüketici:
 Özellikle tüketim malları için geçerli olan, uzun bir dağıtım kanalı olan 3. kanal da,ürünü üretici işletmdeden ilk önce toptancı aracı ve oradanda perakendeci, ondanda tüketici satın alır.

4. Kanal >> Üretici-Komisyoncu-Toptancı-Perakendeci-Tüketici:
 İşlenmiş giyecekler gibi yoğun dağıtım gerektiren ürünlerin dağıtımında kullanılır. Komisyoncular uzmanlaşmış aracı kurumu olup, bunlar toptancı ve perakendeci müşterilere sattıkları ürünlerin ne sahibidirler, ne de herhangi bir şekilde ürünün mülkiyetini üstlenirler. Bunlar, üreticinin iş göremediği, yöre ve koşullarda belirli bir komisyon karşılığı belirtilmiş bölgelerde ürünü satarla.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder