8 Aralık 2009 Salı

Dağıtım Kanalları


Dağıtım Kanalı: Fikir, ürün ve hizmetler gibi, değeri olan şeylerin doğuş, çıkarım veya üretim npktalarından kullanım noktalarına kadar götürülmesiyle uğraşan birbiriyle bağımlı bir dizi kurum ve kuruluşun oluşturduğu örgütsel bir sistem şeklinde tanımlanabilir.

  • Dağıtım kanalı, malın kullanımı veya tüketimini sağlayan işlemleri gerçekleştiren, birbirine karşılıklı bağımlı örgütlerin oluşturduğu bir yapıdır. Uygun kalitede üretilen malın uygun yer ve zamanda tüketiciye ulaştırılması gerekir.
  • 4c deki karşılığı; müşteriye uygunluktur. Kolaylık, ulaşılabilirlik, uygunluk.
Dağıtım Kanalları 2 ye ayrılır
  1. Dolaylı (Aracılı) Dağıtım
  2. Dolaysız doğrudan( Aracısız) Dağıtım
Doğrudan Pazarlama: Tele pazarlama, elektronik (sanal) pazarlama
Dolaylı Pazarlama: Toptancılar, perakendeciler, komisyoncular

Tüccar aracılar, malların sahipliğini ve sahipliğe bağlı riskleri üstlerine alırlar. Kendi adlarına ve çıkarlarına dağıtım eylemlerini yürütürler ve kar amacı güderler.
Yardımcı aracılar ise, malların sahipliğini üstlerine almazlar, ücret yada komisyon karşılığında malların değişiminde aracılık yaparlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder