- Dağıtım kanalı, malın kullanımı veya tüketimini sağlayan işlemleri gerçekleştiren, birbirine karşılıklı bağımlı örgütlerin oluşturduğu bir yapıdır. Uygun kalitede üretilen malın uygun yer ve zamanda tüketiciye ulaştırılması gerekir.
- 4c deki karşılığı; müşteriye uygunluktur. Kolaylık, ulaşılabilirlik, uygunluk.
- Dolaylı (Aracılı) Dağıtım
- Dolaysız doğrudan( Aracısız) Dağıtım
Dolaylı Pazarlama: Toptancılar, perakendeciler, komisyoncular
Tüccar aracılar, malların sahipliğini ve sahipliğe bağlı riskleri üstlerine alırlar. Kendi adlarına ve çıkarlarına dağıtım eylemlerini yürütürler ve kar amacı güderler.
Yardımcı aracılar ise, malların sahipliğini üstlerine almazlar, ücret yada komisyon karşılığında malların değişiminde aracılık yaparlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder