10 Aralık 2009 Perşembe

Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörler

Dağıtım Kanalı Seçimini Etkileyen Faktörler;
  • Pazarın Yapısı
  • Malın Nitelikleri
  • Tutundurma (Promosyon)
  • Fiziksel Dağıtım
  • İşletmenin Kaynakları
  • Çevresel Faktörler
Pazarın Yapısı:
    Dağıtım kanalları üreticiler ile pazarları birbirine bağladığına göre pazarlama yapısı kanal seçimini büyük ölçüde etkiler. Pazarın yoğunluğu, pazarın büyüklüğü ve yeri, tüketicilerin davranış ve alışkanlıkları kanal seçiminde mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Pazarın yoğunluğu arttıkça, doğrudan ve seçimli kanalların kullanılması seçilir. Pazarı oluşturan birimlerin sayısı çoksa ve geniş bir coğrafi alana yayılmışlarsa uzun kanala yönelme zorunlu olur ve yoğun dağıtıma başvurulur. Yiyecek, ilaç gibi birçok tüketim malının dağıtımında bu uygulama görülür. Dağıtım kanalının seçimini etkileyen en önemli pazar etkeni tüketici davranışlarıdır. Tüketiciler, malı küçük ölçülerde ve sık satın alıyorlarsa dolaylı kanallar seçilmelidir.
Malın Nitelikleri:
    Dağıtım kanalının seçimini etkileyen mal nitelikleri arasında malın fiziksel olarak çabuk bozuluor olup olmaması, birim değeri, büyüklüğü, modaya bağlılığı ve satış sonrası hizmetleri gerektirip gerektirmediği büyük rol oynar. Ayrıca malın yaşam sürecide kanal seçimini etkiler. Çabuk bozulur malların dağıtımında genellikle kısa kanalllar kullanılır. Ör: yai sebze ve meyve dağıtımında kısa kanalların seçimi gerekir. Birim maliyeti yüksek olan malların dağıtımında pazarlama maliyetinde artırım sağlamak amacı ile doğrudan ve seçimli kanalların kullanılması tercih edilir. Kolayda malların dağıtıında genellikle uzun ve yoğun kanallar, beğenmeli ve özelliği olan malların dağıtımında ise doğrudan ve seçimli kanallar kullanılır.
Tutundurma:
   Tutundurma ve dağıtım kanalının seçimi karşılıklı olarak birbirini etkiler. Kanal kısa olursa reklam az kişisel satış çok olur. Uzun kanalların kullanmak zorunda olan bir işletmede, tüketicilerle marka amacı yaratmak çin yoğun reklam çabasına girişilir, kişisel satış yöntemine başvurulmaz.
Fiziksel Dağıtım:
   Tüccar aracılar, taşıma ve depolama gibi fiziksel dağıtım eylemlerini üstlenirler, yardımcı aracılar ise bu eylemlerle uğraşmazlar. Bu durumda üretici fiziksel eylemlerin nasıl ve kimin tarafından yapılacağını göz önünde tutacak kanal öğelerini seçer.
İşletmenin Kaynakları:
   İşletmenin finansal yönden güçlü olması ve tüm pazarlama eylemlerinde yetenekli görevlileri bulması nedeniyle, pahalıda olsa doğrudan pazarlama yöntemlerini benimseyebilir. Tersine işletmenin kaynaklarının yeterli olmaması finansal yönden güçlü aracıların kullanılmasını zorunlu kılabilir.
Çevresel Koşullar:
    Kanal rekabeti, genel genel ekonomik durum, uluslararası pazarlara girme, sosyal koşullar ve yasal zorunluluklarda dağıtım kanalının seçimini etkiler. Rekabet biçimleri üreticiyi doğrudan dağıtım kanalını seçmek zorunda bırakabilir genel ekonomik koşullar var olan aracıların sayısında ve türünde önemli ölçüde değişikliklere neden olabilir. Ör: ekonominin gerilediği dönemlerde bağımsız aracılar varlıklarını yitirebilirler ve evde satış yöntemi önem kazanabilir. İşletme uluslararası pazarlara girmek isterse, dış pazarlamada uzmanlaşmış aracılara ihtiyaç duyar. Dağıtım kanalının seçiminde sosyal ve ahlaksal etkenlerinde rolü görülür. Örneğin, karaborsa yolu ile dağıtım bir ahlak sorunu olarak kendini gösterir.

    1 yorum:

    1. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. Bu dürüst ve tanrı bir kredi ile bana yardım eden adam kredi borçlandırıcıdan korktum 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

      YanıtlaSil